Blog van 10 augustus 2019

over de vraag of je nou wel of niet een animatie (bewegend plaatje) als bedrijfslogo moet willen.



☰ 10 augustus 2019
over de vraag of je nou wel of niet een animatie (bewegend plaatje) als bedrijfslogo moet willen.

10-08-2019

Op LinkedIn ontdekte ik per ongeluk een mogelijkheid om een animatie als bedrijfsprofiellogo te plaatsen. Een mogelijkheid die er nu niet meer is, zo bleek na enig testen.

Ik stelde de vraag aan het netwerk hoe dat kon en kreeg van Renske Holwerda een goed antwoord. Daarna volgde een discussie over het wel of niet en zo ja wanneer dan wel gebruiken van animaties op websites en social media.

Ik denk dat we het er over eens zijn dat je het met mate moet doen en vanuit de bezoeker moet proberen te redeneren. Daarbij moet zo'n animatie niet te schreeuwerig zijn en niet te vaak en te veel bewegen. Soms kan een animatie wel juist de aandacht vragen.

Hoe je zoiets slim kan gebruiken, ga ik over nadenken. Jullie zijn gewaarschuwd, dat betekent in mijn geval dat er weer experimenten volgen.



☰ Contactgegevens (met Google map)

FD-ID websites & projecten
Marguerite Efdé
info @ fd-id.nl
+31 6 45 38 63 24
KvK nummer 32121511

Dank je wel voor je bezoek. Misschien wil je deze pagina op social media delen?