Sorry voor deze onderbreking, maar de wet verplicht me om het volgende te vertellen. Deze website en/of derde partijen gebruikt op deze website, zoals Google Analytics, maken gebruik van cookies, die nodig zijn voor de juiste werking van de website en voor een goede analyse van de bezoekers van deze website zoals beschreven in cookies. Door op de knop "Ja, ik accepteer de cookies" te drukken gaat u akkoord met het gebruik van cookies.

Welkom op mijn blog met nieuws en tips voor ondernemers.

juli 2020


16-07-2020

"Hoe is het met jou, Marguerite?" vroegen mijn vrienden. Heb je last van de corona-malaise?

Nou, integendeel! De afgelopen maanden werd mijn agenda steeds voller. Vooral met nieuwe opdrachten, waardoor het bijhouden van mijn eigen blog even op de achtergrond kwam. Voor mijn opdrachtgevers mocht ik ondertussen flink aan de bak.

Ik heb dus gelukkig ook geen gebruik hoeven maken van het ondersteuningsaanbod van de overheid.

Zo kreeg ik meerdere opdrachten van ondernemers in de zorgsector erbij, een in de designwereld en oude opdrachten die even in de koelkast lagen, mocht ik ook activeren.

Ik had net een gaatje in de agenda gevonden om deze showcasepagina (voor een one page website) een beetje bij te werken toen mijn oog op de nieuwe LinkedIn bedrijfspagina van Sander Kuiper viel. Hij was in april 2020 begonnen met zijn nieuwe bedrijf, SK Online Branding.

Ik zag op die bedrijfspagina helemaal geen website staan en toch kreeg ik e-mails waarin zijn domeinnaam stond ;-) - dat vroeg om actie!

Van deze one page website maakte ik dus een voorbeeld in de kleuren van het mooie ontwerp dat Pieter Vonk voor Sander gemaakt had en liet een paar weken later die tijdens een chatgesprek aan Sander zien.

Zijn reactie?? Lees dat maar op LinkedIn, want de rest is geschiedenis. Hij heeft een eigen website. Hieronder een screenshot en daaronder de link naar SK Online Branding.

Wil je ook snel zo'n website, snel en simpel? Kijk dan even bij mijn aanbod (2020), hij staat als eerste pakket genoemd!

Zo'n one page website is trouwens heel snel ook uit te breiden naar meer pagina's. Zo kun je in etappes je onderneming én je website opbouwen. Want het hoeft in het begin allemaal niet direct zo veel te kosten. Bel gerust een keer als je meer wil weten!


mei 2020


04-05-2020

Deze maand hoop ik een aantal websites op te leveren. Een van die websites heb ik helemaal op maat gemaakt naar een ontwerp van een ontwerpbureau.

Dat gaat wel even anders dan andere projecten. Ontwerpers maken prachtige dingen maar hoeven meestal niet na te denken over responsieve websites en gebruikersvriendelijkheid van hun ontwerp. Het moet gewoon móói zijn.

Gelukkig is in dit geval de samenwerking prima. Vandaag tijdens een telefonische werkbespreking namen we de testversie door. Die staat al online klaar en zo kan de opdrachtgever mee kijken en direct reageren.

Nu was het met het ontwerp bést spannend of alles wat er in het ontwerp staat ook echt in puur html en css uitgevoerd kon worden, maar volgens mij lukt het. Hopelijk kan ik binnenkort meer vertellen. We zijn nu nog even samen bezig. Beslist geen standaard website!

Tip

Bij deze website komt een gedeelte met een gradiënt achtergrond voor. Gradiënt betekent een verloop van de ene kleur naar de andere. In dit geval gaat het om drie kleuren.

Ik ontdekte een handige online tool om dat snel te maken en direct ook aan de opdrachtgever te laten zien.

Je vindt die tool op deze website

Deze foto van het virtuele kantoor van FD-ID heb ik gemaakt in Canva. Al het fotomateriaal komt van websites met gratis beeldmateriaal zoals Pexels, Pixabay en Unsplash. Overigens heb ik ook een foto die ik zelf in 2019 in Oslo maakte verwerkt.

Voor de oplettende kijkers zitten er nog een paar verwijzingen in het plaatje, zoals een verwijzing naar een tweede website die ik hopelijk ook deze maand mag opleveren.

U heeft helemaal geen website nodig!

Ook leuk om te melden is dat ik in april tegen een meneer zei dat hij geen website nodig had, omdat voor de productlijn die hij wil verkopen al een prachtige website bestaat.

Hoe krijgen mensen die website dan te zien? Door op social media aandacht aan de prachtige producten van dit bedrijf te laten zien.

Hoe dat moest? Nou dat zou via LinkedIn en Facebook kunnen.

Kunt u dat voor mij doen? Jazeker dat is mogelijk. Dan kan ik u mijn strippenkaart aanbieden.

Sinds half april mag ik nu dus berichten samenstellen om deze meneer te helpen het bedrijf ook in Nederland weer opnieuw bekend te maken. Doelgroep bestaat o.a. uit ontwerpers, architecten en mensen die graag prachtige exclusieve objecten in hun woning willen zien.

april 2020


30-04-2020

In de maand april bood ik op LinkedIn een aantal ondernemers een korte promovideo aan. O.a. aan Sander Kuiper van SK Online Branding.

Ik vroeg iedere ondernemer om hun muzieksmaak en een aantal steekwoorden die ze graag in hun video verwerkt zouden willen zien.

Bij Sander inspireerde zijn LinkedIn banner mij al bijzonder, die heb ik dus ook gebruikt in de promo. Daarmee is de herkenbaarheid ook direct een stuk groter.

Uiteindelijk werd dit het resultaat. Wat vind jij van de muziek trouwens?





02-04-2020

Sinds mijn vorige blog van 13 maart 2020 is er nog al wat veranderd in de wereld en zeker ook in Nederland.

Veel staat de laatste weken in het teken van covid-19, beter bekend als Corona. Dat is trouwens zeer spijtig voor het biermerk waar we vroeger direct aan dachten bij dit woord.

Deze crisis heeft impact op de hele samenleving, vooral op de zorgsector maar ook op onze economie. Het begon met de horeca, de evenementorganisaties, de media en steeds meer bedrijven beginnen de pijn te voelen.

Met mijn 1-vrouwsbedrijf heb ik er tot nu toe weinig last van omdat ik mijn werk voor 90% eigenlijk al online doe en contacten veelal via e-mail, whatsapp of telefoon onderhoud.

Af en toe heb ik een bespreking op kantoor van mijn opdrachtgevers. Dat kan nu redelijk eenvoudig opgelost worden via internet alternatieven.

Wat ik nu helaas niet kan doen, is met mensen die graag een nieuwe website willen of onderhoud van hun social media, afspreken om elkaar te ontmoeten, onder genot van koffie of thee met elkaar kennis maken en bespreken wat de wensen zijn en wat ik kan bieden.

Bij een gesprek heb je snel door of we ook goed matchen qua gedachtengang etc. Dat is wel belangrijk bij het maken van een website, want daarmee laat je wel het bedrijf van die ondernemer aan de wereld zien.

Overigens is me deze laatste weken wel opgevallen dat we via een medium als LinkedIn elkaar redelijk goed kunnen leren kennen. Zo heb ik veel nieuwe contacten met wie ik probeer mijn steentje bij te dragen in deze crisis door mensen naar de juiste informatie te leiden.

Met de hashtag #coronaprojecten proberen Bas Poppe, die ik pas heb leren kennen op LinkedIn, en ik bijvoorbeeld nuttige informatie te verzamelen en zorgprofessionals en bedrijven te helpen elkaar te vinden.

Ondertussen ligt de vernieuwing van mijn website even stil maar er is al een begin.

maart 2020


13-03-2020

Voor een van mijn opdrachtgevers druk bezig met twee websites: een voor haarzelf en een voor een van haar projecten.

Beide websites maak ik geheel in html5 en css met een beperkte hoeveelheid scripts.

Hoofddoel is de websites zo gebruikersvriendelijk en zo snel mogelijk te maken, zonder daarbij teveel aan het ontwerp af te doen. In dit geval ontwerpt mijn opdrachtgever logo en illustraties en geeft me het kleurenschema.


Als jij ook een blog op je website wil, dan kan dat prima zonder dat jij zelf aan je website hoeft te werken. Je stuurt gewoon een e-mail met je test en eventueel een plaatje waar je de rechten van hebt (of je vraagt mij er een passend plaatje bij te zoeken of te maken).

Ik zorg er dan voor dat er een nieuw blogbericht op je website komt. Net zo handig toch?

februari 2020


15-02-2020 Nog even iets over mobiel #webdesign

Vandaag óók nog even websites bekeken....en tja.... hoe zeg ik dat nou....

Veel websites zijn echt niet meer van nu.

Hoe zorg je dat je wél een website anno 2020 hebt? Door op de hoogte te blijven van zaken zoals techniek, hoe mensen een website bekijken en gebruikersvriendelijkheid van je ontwerp.

Bijvoorbeeld je bezig te houden met de vraag: hoe houdt iemand zijn mobiele telefoon vast en hoe bedient hij/zij die telefoon (die inmiddels gewoon een draagbare computer is met een klein beeldscherm).

Hoe doe jij dat?

A. in één hand (rechterhand) vasthouden en bedienen met je duim?

B. in één hand (linkerhand) vasthouden en bedienen met je duim?

C. In één hand vasthouden en bedienen met je andere hand?

D. Op een horizontaal vlak leggen en bedienen met één hand?

Dat maakt nogal verschil voor waar de #webdesigner de menu-button plaatst bijvoorbeeld.

Ik moet dus weer aan het werk ;-) - het is al ruim anderhalve maand 2020 hè.

#responsive #webdesign #UX

januari 2020


04-01-2020 Wat is er nieuw in het jaar 2020?

Sinds 1 januari van dit nieuwe jaar hebben ZZP'ers een nieuw BTW-identificatienummer, btw-id. Dat moet je vermelden op je facturen en op je website op een duidelijke plek. Bijvoorbeeld bij je contactgegevens.

Voor een van mijn websiteklanten heb ik dat in december al gedaan

Heb jij dat voor jouw bedrijf al geregeld (of aan je webmaster doorgegeven)??

Lees ook de berichtgeving over het btw-id op de website van de Belastingdienst.















☰ Contactgegevens (met Google map)

FD-ID websites & projecten
Marguerite Efdé
info @ fd-id.nl
+31 6 45 38 63 24
KvK nummer 32121511

Dank je wel voor je bezoek.