30-09-2017 Deze maand stond vooral in het teken van uitwerken van plannen voor het werven van nieuwe klanten, zowel voor mijzelf als voor mensen in mijn netwerk.
Een van die mensen is bijvoorbeeld Ingrid Wendel die met haar bedrijf SmilingFirst mensen en bedrijven ontzorgt bij verhuizingen en verbouwingen.
Je kunt meer over haar diensten lezen op de website en de Facebook pagina van SmilingFirst.
Fotograaf Arnaud Mooij is zo iemand die met een geoefend oog prachtige verhalen met zijn fotocamera kan vastleggen. Hij is druk bezig met zijn project OldPassioned, een fotoboek over markante actieve ouderen in Nederland.
Om dit project te kunnen verwezenlijken heeft hij onlangs een crowd funding project opgezet. Dit fantastische fotoboek zou bijvoorbeeld voor bedrijven die met actieve ouderen werken een prachtig relatiegeschenk voor de feestdagen kunnen zijn.
Meer weten over OldPassioned? Kijk dan op de website en de Facebookpagina!
Voor mijn eigen bedrijf ben ik druk bezig de nieuwe diensten te ontwikkelen en aan te bieden. Ook dit najaar weer de inloopuren Social Media, waarvoor op dit moment 4 data gepland staan. Deze staan open voor ondernemers die advies of hulp willen bij het opzetten en/of bijhouden van hun social media accounts. Deze inloopuren zijn een voorproefje van de workshops die ik dit najaar ga geven.
Meer weten over de inloopuren Social Media? Lees dan hier verder.
Ik ben ook onlangs bij een bijeenkomst van Doe Het Niet Zelf in Baarn geweest. Het idee is dat je je talent(en) met anderen deelt. Je biedt iets aan en je vraagt iets en daar wordt een match voor gezocht.
SOCIAL MEDIA
Ik heb er iets mogen vertellen over social media en hoe je dat voor je bedrijf praktisch in kunt zetten, hoe je berichten vooraf kunt inplannen en waar je op moet letten bij het opstellen van de teksten.
WEBSITE BEOORDELEN
Ook mocht ik met een websitebouwer mee kijken naar de interface van de pagina en mijn feedback geven op de gebruikersvriendelijkheid, de logica en de layout.
WAT VOND IK ER VAN?
Ik vond het een nuttige en plezierige bijeenkomst waarin je niet alleen kennis maakt met collega-ondernemers, maar ook daadwerkelijk met elkaar kunt sparren over verschillende aspecten van het ondernemen.
Op de valreep, bij het afscheid nemen en nog snel visitekaartjes uitwisselen, sprak ik een ondernemer die wel open stond voor feedback over haar bedrijfswebsite. Zoiets doe ik graag, zeker omdat het ook openingen biedt om nieuwe klanten te verwelkomen.
NIEUWE AANBIEDING
Op basis van dat allerlaatste gesprek bedacht ik dat ik dat soort feedback heel eenvoudig kan aanbieden aan ondernemers die serieus interesse in opbouwende kritiek hebben. Hieronder vind je een link naar een voorbeeld van hoe zo'n beoordeling er uit kan zien.
FD-ID WEBSITE BEOORDELING
Voor die mevrouw met wie ik inmiddels al vervolgcontact heb, staat de beoordeling van haar website trouwens ook al klaar.
Ben jij de volgende die mij jouw bedrijfswebsite laat beoordelen? De korte beoordeling bied ik je nu gratis aan.
INTERNATIONAAL
Behalve het project Royal Baarn, waar de teksten voornamelijk in het Engels zijn, met soms een paar berichten in het Frans en Duits, kreeg ik vrij onverwacht ook nog een opdracht een paar teksten van Nederlands naar het Frans te vertalen voor een van mijn relaties op LinkedIn. Het betrof teksten met veel specifieke beroepsgerichte termen (bouw), dus dat was best even pittig, maar wel leuk om te doen.
Ook bij deze opdracht bleek dat je uitstekend op basis van mail en telefooncontact je werk op afstand kunt doen. Deze klant zat zo'n 200 km verder op, dus ook niet echt om de hoek. Dankzij internet maakt zo'n afstand voor mijn werk niets meer uit.